Kies een mix van communicatiemiddelen

Er zijn vele communicatiemiddelen die je kunt inzetten om partijen te bereiken en te betrekken. Kies er een paar. Immers, mensen gebruiken zeer verschillende middelen en kanalen om op de hoogte te blijven van nieuws en ontwikkelingen. Zorg er wel voor dat betrokken partijen de keuze hebben uit verschillende soorten communicatiekanalen en dat je middelen kiest die zij fijn vinden om te gebruiken. Het is goed om te kiezen voor een mix van online en offline middelen, gebruik daarvoor bijvoorbeeld de praktijkvoorbeelden. Denk daarbij aan sociale media, persoonlijk contact, bijeenkomsten maar ook bijvoorbeeld een banner of actie ter plekke. 

Voorbeeld: Climate Campus organiseerde een bijeenkomst op het thema ‘Hoe vergroen je bedrijventerreinen?’. Dit is een mooi voorbeeld van een informatieve en interactieve bijeenkomst, waarbij ervaringen en kennis werden uitgewisseld en contacten werden gelegd. 

Voorbeeld: Of dit filmpje over ‘Wandelen in de pauze leuker dankzij groene stroken op bedrijvenpark in Kampen’. Waar de meerwaarde van groen op bedrijventerreinen wordt benadrukt en besproken.